Pages

Monday, November 22, 2010

Topphår

Jag tycker om att samla små intryck från folk jag ser. En läppkrökning här, en tåföring där. Smink och frisyrer. Flådigstassar och vardagsstilar. Titt som tätt blir det en bild av det jag samlat ihop. För att få det ut ur systemet och lämna plats för något nytt.

Så här kommer min nya plan: Jag kör på, helt enkelt. Inga låttexter nu, för de har gjort sitt. Men intryck och inspiration. Sett på gatan eller teve. Eller bilder som poppar upp och ut på grund av nåt jag hör eller läser. Sånt jag snappar upp och vill gör nåt av. (Avancerad plan va: Kör bara!)

Den första är inspirerad av nåt jag såg på teve idag. Nån som ger sig på en gissning?

3 comments:

skutt said...

åååh jag har inte en aning. kanske... eller nej. jag vågar inte chansa

Molly said...

Johoho! Våga!

herr klündz said...

hihi, jag vet vad du såg för nåt. rubriken är som trettio minuter in i programmet.