Pages

Sunday, November 11, 2012

Look-alikes

Vi slötittade lite på Truman Show igår. Det slog mig att två av de kvinnor som jag under åren fått höra att jag är lik är med i den: Natascha McElhone och Laura Linney. Så då började jag fundera vidare på det, att höra att man är lik någon annan. Visst är det spännande? Lite som att spegla sig i någon annans blick. När det dessutom handlar om piffiga och snygga filmstjärnor med pondus är det förstås lite extra trevligt.

Jag kan inte riktigt se likheten mellan mig och någon av de två damerna i Truman Show och inte heller kan jag se hur jag skulle vara det minsta lik Jodie Foster, som jag fick höra i sena tonåren. Men det är roligt att försöka hitta gemensamma nämnare; det är nog något med käkbenen skulle jag tro.

Och kanske håret? Men nu för tiden är jag korthårig så det stämmer ju inte längre.

Vilka celebriteter får ni höra att ni är lika?

7 comments:

mr Pantson said...

Back in the days fick jag höra av en att jag såg ut som en ung Kevin Costner. Det kändes ju inte helt fel men jag hade svårt att se den likheten. Numera är jag tydligen lik Tomas Andersson Wij.

Molly P said...

Tomas Andersson Wij, det håller jag verkligen med om!

LisaA said...

Ah, celebrity-look-a-likes, roligt! Visst har du drag av Natascha och Jodie i dig, tycker jag. Jag fick höra när jag var typ 11-12 att jag var lik Mayim Bialik aka. Blossom och Melissa Joan Hart när hon spelade Clarissa. Åh, nittitalsnostalgi!

För övrigt, mr Grove som Andersson Wij, galet likt, iaf på det där skivomslaget!

Molly P said...

Lisa, vilka härliga sitcome-bruttor att likna! Vet dock inte riktigt om jag kan hålla med, kanske stämde det mer när du var i tolvårsåldern? Jag tänker att du påminner lite om Franka Potente. Men det håller inte mr Grove med om...

LisaA said...

Coolt, tack, Franka är ju en foxy lady. Ser det inte riktigt själv, men kul att höra vad andra ser :) Yep, jag var definitivt mer Bialik i tolvårsåldern, nåt med de där ögonbrynen och näsan.

Miss Marie said...

Cat Deelay har jag fått höra att jag är lik. Det tackar jag för! Även fast jag inte känner mig värst lik henne någonstans...

Molly P said...

Lisa: Franka är foxy, och det är du med!

Miss Marie: Nu har jag ju aldrig sett dig i verkligheten, så att säga, men å andra sidan har jag inte sett Cat Deelay i verkligheten heller, så min bedömning blir: ja, det finns absolut likheter mellan er!