Pages

Friday, November 02, 2012

Maken har ordet

En gång i månaden, från och med nu, kommer mr Pantson att skriva här i bloggen. I första gästinlägget passar han på att avreagera sig lite:


Dessa smartföns alltså!

Jag förstår inte vad begreppet smartföns kommer ifrån. Vad är det som är så smart med såna mobiltelefoner? Visst är det roligt med alla dessa appar man kan ladda ned för att kunna stänga in sig med. Äntligen något för både barn och vuxna att sitta å visa och jämföra med varandra på släktträffarna, lite som ungdomarna gör i Fucking Åmål.

Det märks att tillverkarna tycker att är så roligt med att göra appar att de glömt av det väsentligaste med en mobiltelefon, att enkelt och smidigt kunna svara när det ringer, tydligt kunna höra vad den andra säger och lägga på för att avsluta samtalet. Jag blir nervös varje gång jag ska svara eller lägga på, och det känns inte som att jag gör det på riktigt när jag antingen drar eller duttar med fingret. Den rörelsen får mig mest att känna mig fånig. Och allra sämst är: om man inte använder headset kan man råka avsluta samtalet om en del av kinden kommer åt symbolen för att avsluta samtalet. Suck. Nej, en smartfön kommer att få det svårt att fånga mitt hjärta. Som leksak är den underhållande men som telefon är den sämst.


No comments: