Pages

Wednesday, December 05, 2012

Posten

Idag har maken arbetat hemma. Snökaoset, ni vet. Han fick ta del av en av mina vardagsvanor. Vid halv ett-snåret börjar jag trampa runt vid köksfönstret, speja ut bland husen och undra när postbilen ska komma. Idag såg maken postbilen åka förbi på en större väg lite längre bort. "Jaha", sa jag, "då dyker den snart upp här." Och visst gjorde den det. Jag har väl koll på postgången, minsann!

"Yay, postbilen är här!"



De dagar då jag går hemma från morgon till kväll, då är en av höjdpunkterna att trä på sig tofflorna, sätta lillen på höften och hasa ner till brevlådan för att se vad som erbjuds.

Idag var det bara något Libero-erbjudande - nej tack, vi föredrar Änglamarks blöjor - och 50 kronors rabatt på julskinka - nej tack punkt. Men en bra postdag, då finner jag någon av de tidningar jag prenumererar på, eller ett paket med kläder till lillen som jag beställt på webben, eller allra helst ett handskrivet brev.

Ibland kommer inte posten förrän runt tvåtiden. Ni kan tro att jag vankar av och an. Men se det gör jag inte, för jag är bebisförälder och då har man inte tid med vankande.

Maken han skrattade bara när jag susade iväg till lådan idag. Äsch, man har väl olika intressen helt enkelt.

No comments: