Pages

Wednesday, January 02, 2013

Den lilla stunden






















På nyårsafton var jag uppklädd, ser ni! Den lilla svarta, minsann. I cirka tjugo minuter. Närmare bestämt de tjugo minuter det tog för mig och maken att turas om att trycka i oss spanska smårätter och att roa lillen. Därefter, följande:

"Han är nog hungrig nu."
"Ah okej, vänta jag ska bara tvätta händerna."
"... Mmm, och kanske byta om också?"

När lillen äter skvätter det åt alla möjliga håll men mest på mig. Så tack till maken för att du var förutseende - som alltid! Klänningen hängdes tillbaka, oskadd, i garderoben. Resten av aftonen firade jag mjukt och spillvänligt klädd. Och så stannade vi uppe lagom länge så att vi just hunnit somna innan det var dags att bli väckt av grannarnas fyrverkerier.

Nyårsdagens morgon fick oss att känna oss som unga och vilda på nytt: köket var fullt av disk, som resterna av en galet uppsluppen kväll. 

No comments: