Pages

Monday, February 18, 2013

Girls

Sovmorgon till tjugo i sex och bara ett par uppvak mitt i natten för amning, nappletning och vaggning. Det är ju hur bra som helst.

I fredags såg jag första avsnittet av Girls. Ah, men ni vet. Ja, ni vet vad det är för serie. Sen såg jag TV-cirkeln som handlar om serien och sen lyssnade jag på Spanarna, där Jessika Gedin pratade om den. Och jag har en massa tankar om Girls men vet ännu inte vad jag tycker. Mindmapen ser hur som helst ut ungefär så här:

                          
Gillar asmycket! Eller ett tjaa, jovars? 
                                  Kroppar, det viktigaste? Vad vore serien annars?
GIRLS
Geni? Eller bara nåt så ovanligt som en ung och tjej som lyckats ta sig igenom dörrarna? Eller lite geni kanske ändå?                                                                                                                  Hipstermanual
          Rolig eller skitdeppig?
                                    Första scenen påminner mig om Reality Bites = Min generations röst eller en röst åtminstone = Jag är gammal?
                                                             Asch, allt har väl redan sagts

Har ni sett serien? Ni gillar?


No comments: