Pages

Tuesday, February 12, 2013

Kall gröt vs fruktsallad, stor lunch, choklad, kakor

Hungrig. Ett av de ord jag skulle använda för att beskriva det första halvåret med bebis.

Vissa dagar hinner jag inte sitta ner för mig själv ens fem minuter för att få i mig en ordentlig frukost. Sådana dagar kan till och med lite av lillens överblivna kalla gröt vara en lyx. På stående fot slevar jag i mig de rester som ligger där och börjat torka i skålen.

Andra dagar är det annorlunda. Då finns all tid i världen. Och då ägnar jag en stor del av den tiden till att äta. Som för att bunkra upp inför nästa oår.

Jag har hört nån gång att våra kroppar fortfarande tror att det är stenåldern eller nåt och därför alltid vill ha mer mat. För att passa på när det finns. Vem vet, i morgon kanske alla rötter och harsyra är översnöade eller så.

Jag är mer stenåldersmänniska än någonsin den här vintern. Slår på stort och nallar allt jag kan komma åt i skafferiet, de dagar då tid ges. Dessutom hinkar jag stora koppar te bara för att känna hur härligt det är att ha tid att dricka varma drycker. Andra dagar, som sagt, blir det slattar av kall gröt.

No comments: