Pages

Wednesday, February 20, 2013

Were you there in Vienna, in december?

I fredags när jag drog fram DN:s kulturdel hördes en tokentusiastisk inandning över hela Strängan. Det var en artikel om kommande filmen Before Midnight, det vill säga film nummer tre av Richard Linklater om Celine och Jesse.

I höstas beskrev Fredrik Strage sina känslor för filmsviten. Ganska så exakt hur jag känner. Och varje gång jag påminns om att det snart kommer en trea pirrar det till nåt alldeles förälskelselikt i magen. Ja, jag tror bannemej min puls ökar just som jag skriver om detta nu. Fredagens artikel gav mig också förhoppningar om att jag kommer att bli nöjd. Att jag kommer att njuta. Håller tummarna för det.

Håll tummarna du med!

Och som jag ska njuta då då! Jag har redan bokat in en dejt med mig själv; detta ska bli första biobesöket sedan jag fick barn. Då har jag kanske slutat amma och kanske kanske styrkan att vara ifrån den lille i två-tre timmar på raken. Jag har några månader till på mig att ladda.

No comments: