Pages

Friday, March 01, 2013

"All beautiful and shit"

Det är finfredag och jag tänker på frisyrer. Jag har fortfarande inte klippt håret. Mitt snälla jag talar om för mig själv att jag är ganska nära min gamla tonårsdrömsfrisyr, nämligen den som Winona Ryder har i Reality Bites (men låt oss vara ärliga, på en vanlig dödlig så blir det där mest bara en ickefrisyr). Som tonåring vågade jag inte klippa av mitt långa hår men jag testade åtminstone det näst bästa, alltså Janeane Garofalos friss från samma film. Fick feeling under en bildlektion på gymnasiet, tog tag i första bästa sax och fixade till en sån där riktigt kort lugg. Och senare, dagen efter studentbalen drog jag på Rage Against The Machine på hög volym och klippte av hårtest efter hårtest, på måfå, inspirerad av en annan favoritfilm. Det blev pagelångt ungefär men inte som Winona Ryder i Reality Bites, det kan jag säga. Men härligt var det.

Nu för tiden är det nåt i den här stilen jag eftersträvar. Eller nåt sånt här, riktigt kort. Nå Strängnäs - finns här nån frisör som vet hur ett tjockt och ostyrigt hår ska tas?

No comments: