Pages

Monday, March 04, 2013

Maken har ordet

Always look on the bright side of life? 

Varför måste jag allt för ofta koncentrera mig på det som är negativt? Varför kan jag inte bara slappna av och se det positiva. Det är mycket skönare. Och man blir faktiskt gladare av att göra så, åtminstone jag.

Igår flyttade det in ett par nya grannar in under oss. Vi har vetat om den nalkande inflytten och från den dagen har jag inbillat mig att de blivande grannarna kommer vara världens sämsta grannar som får Robert Aschberg att ta sig hit med ett tv-team för att reda ut tvisten grannarna emellan.

Än så länge har de inflyttade inte gjort så mycket väsen av sig, men jag tänker att de väntar på rätt tillfälle. Jag kan liksom inte acceptera att de verkar vara okej. Det är nästan som att jag saknar hon som bodde här innan. Mitt bekymmer med henne var att hennes cigarettrök pyste in i vårt hem, men det var det enda, så henne visste jag var jag hade i alla fall. Ja, det är lustigt. Jag hoppas att när jag blivit äldre, typ 37 år eller nåt sånt, så ska jag bara se det positiva med allt. Ja, förutom det negativa på förstås.

Halvtomt eller halvfullt?

No comments: