Pages

Wednesday, March 20, 2013

"... datorspel. Det är inte litteratur..."

Jag är sjuk, här kommer lite lösryckta tankar.

Kollade på dagteve. Skavlanrepris med Agneta Fältskog. Tänker på gymnasietiden när vi i kören inför varje jullov sjöng Happy new year. Vi hade en sån där tjock jympasalsmatta bakom oss för att ramla bakåt på när vi sjöng "lay down and da-a-a-ai, you and a-a-a-aii". Som jag minns det så var det den tokroliga, charmiga, busiga, rufsiga killdelen som föll bakåt medan vi tjejer skulle fnittra lite och sjunga vidare.

I Skavlan sjöng Loreen. Tråkig låt men rösten fick mig att tänka på Mel C cirka 1999. Det var en trevlig påminnelse, för jag gillar verkligen den här och den här.

Sen såg jag en bit av Jersey Girl med Liv Tyler och Ben Affleck. Har gillat Liv Tyler sen Empire Records. Och så kom jag att tänka på Alicia Silverstone, på grund av ni vet vad. Så då hamnade jag här, inte särskilt matnyttigt men tja, lite kul ändå. Hade varit ännu roligare om vår internetuppkoppling inte varit den sämsta i Mälardalen.

Jag gillar Nanna Johanssons blogg.

En av böckerna jag köpte förra veckan var Little Stalker av Jennifer Belle. Framsidan på pocketutgåvan stämmer sååå inte överens med min bild av innehållet. Nu varvar jag Little Stalker och Annika Lantzs Nio och en halv månad. På så vis kan jag växla mellan att fly verkligheten och att gnugga den i ansiktet.

Och Strängnäs, vet ni. Sååå i ropet. Kolla in Jonas Hassen Khemiri när han praktiserar på Strengnäs tidning. Ni kan också ta del av kulturchefens tankar om litteratur i en filmsnutt från Strängans bibbla.

Nu: mer te.

No comments: