Pages

Tuesday, March 12, 2013

Mollys te

Jag är en tedrickare av stora mått. Mest vitt och rött te, ganska ofta grönt och nån gång ibland - när jag vill vara lite bad - svart.

Så här kommer några instruktioner för att fixa te Molly style:
  1. Tänk tanken att vattenkokaren inte är så bra eftersom det finns plastdetaljer inuti som kanske utsöndrar gifter när vattnet värms upp. Det vore bättre att värma vattnet i en vanlig kastrull på spisen. Tänk sedan tanken: "Men orka!". Värm därefter vattnet i vattenkokaren. 
  2. Lägg en tepåse i en liten kopp (om du vill ha mycket te) eller en stor mugg (om du vill ha lite te). Häll i vatten. Kom sedan på att du ville ju ha lite/mycket te och att det hade passat bättre med en liten kopp/stor mugg. Strunta i det och håll till godo. 
  3. Ställ den lilla koppen/stora muggen på diskbänken och sätt dig vid datorn en stund. Att börja sortera tvätt eller byta sängkläder går också bra. Det viktiga här är att det du gör tar cirka tio minuter en kvart. 
  4. Kom sedan på att du ju hade fixat te. Gå till diskbänken och inse att teet har blivit för starkt eftersom tepåsen ligger kvar där och drar. Tänk tanken att det vore godare om du fixade nytt te. Tänk sedan tanken: "Men orka!".
  5. Börja sippa på teet och inse att det förutom att vara för starkt också har blivit svalt. Upprepa tankarna i punkt 5. 
  6. Stjälp i dig några klunkar av teet, häll ut resten och tänk sedan tanken: "Jo, jag ORKAR!".
  7. Börja om från punkt 1.

3 comments:

Herr Klundz said...

Haha. Det där är fru Klundz det. Du är min favorit du!

Troken said...

Ha ha, jag känner igen så mycket i det där. Det slutar ofta med att när jag väl kan dricka teet, då är jag inte sugen längre.

Molly P said...

Hihi, skönt att det finns fler än jag, Troken! Det är ju inte alla som behärskar denna svåra tedrickarkonst.