Pages

Monday, May 27, 2013

Deo va la fint!

Den här veckan inleder jag med att ge er ett smart tips: Kolla in hudvårdsmärket Green Love! Svensk rå naturlig, vegan, fairtrade & ekologisk hudvård. Ej djurtestat. Det är just så bra som det låter. Det jag testat, åtminstone. Till exempel deodoranten. Här kommer en liten dikt om den:

Särskilt många stjärnor i kanten 
får deodoranten.
Den funkar så finurligt
att den alldeles naturligt
håller dig fräsch hela dan
 - se på fan!

Ingredienser: arrowrot, kokosolja och bikarbonat.
Det låter ju som mat. 
(Tänk vad snällt mot hud och klimat!)
Den finns också i dofterna apelsin/grape och citrongräs/lime
 - ok baby, it's green love time!

2 comments:

LisaA said...

Bra tips, Mallan! Fick hem ett helt gäng med grejer häromdan från Jordklok, bland annat en deodorant från Urtekram, testat den? Jag känner mig skeptisk, men hoppas den kan leverera.

Kram till familjen!

Molly P said...

Hmm, har för mig att jag råkat på Urtekrams deo nån gång och måste nog säga att det inte var ett särskilt lyckat möte, tyvärr. Men tack för tips om Jordklok - det var nytt för mig.