Pages

Friday, May 24, 2013

Färgfredag

Jag vaknade i morse och visste att jag bara måste ösa på med en massa färger i dagens tecknande. Sen satte jag på radion och dagens Morgonpasset inledde de skarpt med Friday I'm in love. Så då började jag tänka på att det finns många curefans som gärna klär sig som sina idoler (jag har gjort det en gång, med det svarta rufset och allt, det var en av de bästa dagarna ever). Minns att jag som tonåring läste om hur bandet en gång skojade lite med sina svartklädda konsertbesökare och dök upp på scen i blommiga skjortor. I en annan artikel läste jag att Robert Smith tyckte att det var onödigt att stryka kläder. Och att han inte alltid är olycklig bara för att de flesta av hans texter är deppiga. Tänk, sånt där satte sig i minnet, jag läste ju de få artiklar jag kom åt om och om igen.

Hur som helst, färger var det, ja. Och mönster. Så så här fick det bli, denna finfredag.

Fast i verkliga livet drog jag på mig svart och vitt från topp till tå. Vi packade ryggsäcken och drog till Vallby friluftsmuseum i Västerås för att träffa lillens kusin. Han kan tala både svenska och norska. Det ni!

No comments: