Pages

Monday, August 26, 2013

EXTREME

Jag blir uttittad när jag cyklar. I den här stan är det inte så vanligt med cykelhjälm, verkar det som. Och än mindre vanligt med en så dödstuff hjälm som min.

Hjälmen köpte jag för många år sen i min andra favoritstad, Mariestad. Jag vill ha "en sån där rund variant", sa jag och den enda de hade var just den här coolingen. Örkante leta vidare så den fick det bli.

Okej om jag vore en helvild elvaåring på skateboard eller så. Men skulle man beskriva motsatsen till mig så är det väl just en helvild elvaåring på skateboard. Så, nej - den klär mig icke!

I fredags när jag låste min cykel vid stationen och hängde hjälmen löst på cykeln, sa en man bredvid: "Oj, det var modigt."
Han tänkte: "dumdristigt" och syftade på att jag inte låste fast hjälmen.
Jag sa: "Ja."
Jag tänkte: "Nej, för det gör inget om den blir stulen."
Jag tänkte: "Nej, för det är ändå ingen som vill stjäla den."
Jag tänkte: "Nej, det är du som är modig som cyklar utan hjälm."
Jag tänkte: "dumdristig"

No comments: