Pages

Wednesday, September 04, 2013

Mollys gröna

Har ni sett, jag har ändrat lite här på bloggen. Mollys gröna  - vi smakar på det ett tag, tycker jag.

Jag tänker nämligen väldigt mycket på miljön, klimatet, vår jord och vår luft. I våras sa en kompis att hon tycker att jag "har sjukt bra koll på massa smarta ekologiska grejer och matval". Det gjorde mig jätteglad och sedan dess har tanken grott, att kanske kan jag inspirera andra med lite gröna tips och råd.

För jag tänker tankar och gör val dagligen som har med miljö att göra. Det hela började på nittiotalet med Fältbiologerna. Och sedan blev det en hälsofråga för min del. Sedan dess har det blivit ett självklart och givande sätt att leva. Och nu när jag har barn är jag mer ekomotiverad än någonsin.

Så jag testar det här ett tag. Tipsar och funderar kring eko, grönt, klimatsmart etc här i bloggen. På mitt lekmannavis. Det innebär inte att det blir bara sånt. Men mer än förut.

Testing testing! Mollys gröna! Hej hej!

2 comments:

Lisa A said...

Yay! Bra idé, heja heja :)

herr Klundz said...

Kör bara!