Pages

Tuesday, September 24, 2013

Pirom parom

Mumsiga blekfisar.
Jag har dille på äpplen på hösten. Storhandlade senaste vi var på Bondens egen marknad i Mariefred. Beställde sen hem fler från svärföräldrarna. I morse när jag cyklade till tågstationen i rasande fart, var jag nära att tvärnita mitt i vägen. Jag hade fått syn på några fina exemplar som blåst av ett träd och hamnat mitt på allmän gata.

Den verkar smitta av sig på lillen, den här äppelivern. "Täppe! Päppe!", utbrister han så fort han får syn på äpplen när vi är ute och går.

Och nu vet ni, nu har jag äntligen hittat receptet på världens godaste äppelsmulpaj. Jag kan sluta leta nu, detta är Receptet. Eller ja, nästan Receptet. Byt ut hälften av vetemjölet till mandelmjöl och dra ner lite på sockret - sen är du i hamn.

2 comments:

Lisa A said...

Ja, bästa receptet det där!

Molly P said...

Haha, jaså du känner också till det receptet? Ja, eftersom det är världsbäst så är det klart att det är vida känt :)