Pages

Wednesday, October 16, 2013

Rena tänder

Ni har kanske hört att Naturskyddsföreningen varnar för farliga plaster i hygienartiklar? Så låt oss prata tandkräm.

Jag har använt Weledas tandkräm i många år, och varvat med en fluortandkräm för säkerhets skull. Jag gillar örttandgelen och calendulatandkrämen men det kan ta ett tag att vänja sig. I början kändes det som om jag inte hade borstat tänderna "på riktigt", eftersom tandkrämen inte lämnade en sån där bitande stark mintsmak efter sig.

Weledas barntandkräm är också bra, tycker jag. Vi har även testat Urtekrams barntandkräm till lillen, men den sort som vi fick tag på innehåller polysackarider. Spontant känns det underligt att ha det i en tandkräm. Eller?

Hållbar livsstil hittade jag tips om olika någorlunda naturliga tandkrämer. Svanenmärkt Acta ska jag kolla upp!

nopoo.se, som jag tipsade om häromdagen, finns tips på alldeles naturlig och hemmagjord tandrengöring. Hmm, jag har inte riktigt varit redo att pröva detta, det känns lite läskigt och jo ja, äckligt. Men jag återkommer med omdöme när jag testat.

Och när vi ändå är inne på ämnet: här kan ni läsa om varför Weleda inte tillsätter fluor i sina tandkrämer.

No comments: